Von Ihrem Ford Courier: von űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)

De Courier is een van de bestsellers van Ford: ondanks zijn bescheiden lengte past de kleine koning van de ruimte nu perfect in de rol van gezinsauto in zijn Tourneo-passagiersvariant, terwijl in de Transit-vrachtmodificatie nu twee Europallets passen - en tussen de spatborden ( en niet onder een hoek zoals bij de voorganger). Dit alles is te danken aan de grotere afmetingen (+27 mm breedte, +180 mm lengte, +76 mm hoogte). Of anders gezegd: het model is bijna een kaliber groter magazin de piese auto Ford.

Von Ihrem Ford Courier: von űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)

De cockpit is nu volledig digitaal en combineert twee displays: een 8-inch display op het infotainmentsysteem en een tweede van hetzelfde formaat direct voor het zicht van de bestuurder in de rol van dashboard. Ford is trots op het rijke aanbod aan standaard (op de Tourneo) assistentiesystemen: botspreventie, rijstrookassistentie, verkeersborden, automatisch grootlicht, intelligente snelheidsassistent en parkeersensoren. Helaas staat in deze lijst echter niet het belangrijke voor de versie zonder achterruiten van de Transit dodehoekassistent (bij dit type voertuig helpt het hoofd draaien om over de schouder te kijken nauwelijks). Het waardevolle extraatje zit in het pakket met navigatiesysteem, adaptieve cruise control camera etc. ter waarde van BGN 3.420 – een bedrag dat de prijs drastisch zou verhogen en dat de meeste zakelijke klanten waarschijnlijk niet zouden goedkeuren als extra kostenpost, vooral als ze hele wagenparken bestellen.

En als het om de kosten gaat: de schattige "lader" kost in zijn basisaanpassing slechts 40.400 BGN - en bedrijven zullen de BTW kunnen "trekken" en de versie krijgen met de 1-liter EcoBoost (100 pk, 6 handgeschakelde versnellingsbakken). ) voor BGN 33.666. Inbegrepen in deze spotprijs zijn airconditioning, parkeersensoren achter, automatisch grootlicht, 8-inch touchscreen, twee USB-poorten vooraan (type A/type C) - meer dan royale uitrusting voor een "bakker" die de rol van kantoor een auto voor meer pretentieloos personeel uit de lagere niveaus van bedrijven. Of met andere woorden: de meeste gebruikers van zelfs de goedkoopste aanpassing zullen kunnen rekenen op rijkere apparatuur dan ze zouden verwachten.

Houd je het bij de zuinigere 1.5 EcoBlue dieselaandrijving (altijd met 100 pk, terwijl de EcoBoost er ook 125 heeft), dan moet je afstand doen van minimaal 45.400 BGN. Hier heeft u echter niet de mogelijkheid om de 7-traps automaat (3.200 BGN) te bestellen, wat de lasten voor koeriers die de hele dag in het drukke stadsverkeer werken aanzienlijk zou verlichten. De nieuwe generatie Courier heeft een maximaal laadvermogen tot 850 kg en een laadvolume tot 2,9 kubieke meter – 25% meer dan zijn voorganger. Vergeleken daarmee is de bagageruimte 181 mm langer (1802 in totaal) en 208 mm breder tussen de spatborden (1220).

Binnenkort wordt ook de Double Cab in Van vracht-passagiersversie van de Transit Courier met dubbele schuifdeuren, te openen ramen op de tweede zitrij en achterbanken die als schot kunnen fungeren op onze markt verwacht. De Ford Transit Courier is de enige bestelwagen die in 2023 de hoogst mogelijke Euro NCAP-beoordeling Platinum heeft behaald en de hoogste score behaalde in veiligheidstests voor lichte bestelwagens, namelijk een fenomenale 93%!

Auto-onderdelen AutoPower België
Auto-onderdelen AutoPower België

De cockpit is nu volledig digitaal en combineert twee displays: een 8-inch display op het infotainmentsysteem en een tweede van hetzelfde formaat direct voor het zicht van de bestuurder in de rol van dashboard

En als het om de kosten gaat: de schattige "lader" kost in zijn basisaanpassing slechts 40