Mercedes F600 Hygenius – een hybride Zukunft
Kijk wat Bulgarije 20 jaar geleden schree magazin de piese auto online.

Mercedes had zeker iets in gedachten toen ze hun F600-ontwikkelingsproject presenteerden op de Tokyo Motor Show, de hoofdstad van het momenteel toonaangevende industrieland op het gebied van hybride technologie. Als we de Toyota Prius en Honda IMA als de auto van morgen beschouwen, dan markeert het prototype in Stuttgart de volgende fase in zijn ontwikkeling. Volgens de makers van de experimentele machine zou de aandrijflijn al in 2012 rijp kunnen zijn voor serieproductie. Een waterstoftank is ingebouwd in de sandwichconstructie met dubbele bodem, vergelijkbaar met die van de A-Klasse, en voedt het brandstofcelsysteem onder de motorkap van de F600, waarvan de afmetingen ongeveer 40% kleiner zijn dan die van bestaande ontwikkelingen. De elektriciteit die vrijkomt tijdens de gecontroleerde chemische reactie in de brandstofcellen tussen de waterstof uit de tank en de zuurstof uit de lucht, drijft op zijn beurt een in de achteras geïntegreerde elektromotor aan, die een maximaal vermogen van 115 pk en een maximumkoppel van 350 Nm levert.
Met een gemiddeld waterstofverbruik van 3,2 liter per 100 km kan de Hygenius 400 km afleggen op één acculading. Tijdens het remmen werkt de eerder genoemde elektromotor als een generator die overtollige energie aan een efficiënte lithium-ionbatterij levert. Over het algemeen is de aandrijflijn van de F600 vergelijkbaar met die van moderne hybrides: het brandstofcelsysteem en de batterij leveren hun energie afzonderlijk of samen, afhankelijk van de rijmodus van het voertuig en het optimale beheer van de energiestromen op dat moment. Nieuw is de mogelijkheid om de brandstofcellen die niet worden gebruikt wanneer het voertuig in de garage staat, op te laden. Indien nodig kunnen ze de rol van een volledig milieuvriendelijke energiecentrale voor huishoudelijke elektriciteit op zich nemen, aangezien hun vermogen van 66 kW gemakkelijk de behoefte van meerdere huishoudens kan dekken.
Ook de indeling van het interieur van de Hygenius is interessant. Dankzij het hoge dak, net als in bestelwagens, en de mogelijkheid om de stoelen in lengte- en dwarsrichting te verstellen, grenst de ruimte in de cabine aan die van luxe limousines, ondanks het feit dat de buitenafmetingen van het prototype vergelijkbaar zijn met die van vertegenwoordigers van de Europese compacte klasse.
- 2025-11-19 - Het BlueCruise-systeem is licht van de snelweg op de eigen snelweg.
- 2025-11-18 - Négyütemű Rumen - een Bulgaarse Bugatti
- 2025-11-17 - Audi Shooting Brake: Wenn een TT met Avanttal aangesloten kabel...
- 2025-11-15 - Mijn debuut voor de Audi Q3 Bulgarije, 84 uur voor het einde.
- 2025-11-14 - Een 100 kilometer-Grenz wurde voor 126 jaar eerste keer een elektrische stroom door brochen.
- 2025-11-13 - Een Peugeot-Forradalmi-model verandert in een Polygon Conceptel
- 2025-11-12 - Nieuwe Mercedes GLB: digitaal, comfortabel en efficiënt
- 2025-11-11 - Hummer H2: een verder Erfolg (Rezension)
- 2025-11-10 - Europa krijgt een Ram-Amoklauf – een "Kis Pickupot"
- 2025-11-09 - Eine Halálos-Iramban-Lata-Filmlegende Evo-ját árverésre bocsátják











