Megoldottak een elektrische voertuigaccumulatief in zijn geheel
In het koude seizoen kan de laadtijd voor elektrische voertuigen bij stations aanzienlijk toenemen. Amerikaanse onderzoekers hebben nu een oplossing voor dit probleem gevonde vas expansiune vaico pret.

Volgens veel onderzoeken zijn de hoge prijzen en de beperkte actieradius van elektrische auto's de belangrijkste factoren die de verkoop ervan belemmeren. Maar er zijn andere obstakels die momenteel veel mensen tegenhouden. Één daarvan is de oplaadtijd. Afhankelijk van het model en het laadniveau van de accu moet u de telefoon minimaal 20-30 minuten aan een snellaadstation hangen, totdat de accu voor 80 procent of meer is opgeladen. In de winter, wanneer de temperaturen onder het vriespunt liggen, kan het echter aanzienlijk langer duren voordat de accu volledig is opgeladen. Amerikaanse onderzoekers hebben inmiddels een technologie ontwikkeld die dit probleem wil oplossen.
Een nieuw batterijproductieproces dat eenvoudig te implementeren moet zijn
Ingenieurs van de Universiteit van Michigan zeggen dat ze een proces hebben ontwikkeld voor de productie van accu's voor elektrische voertuigen waarmee deze vijf keer sneller kunnen worden opgeladen bij temperaturen van slechts -10 graden Celsius. Er wordt van uitgegaan dat de nieuwe productietechnologie relatief eenvoudig door autofabrikanten kan worden geïmplementeerd. "Wij zien deze aanpak als iets dat fabrikanten van accu's voor elektrische voertuigen kunnen overnemen zonder grote veranderingen aan te brengen aan bestaande fabrieken", legt Neil Dasgupta uit, hoogleraar werktuigbouwkunde en materiaalkunde aan de Universiteit van Michigan en medeauteur van de studie.
Chemische laag voorkomt sneller opladen bij koud weer
Volgens een persbericht identificeerden de onderzoekers het probleem als een chemische laag die zich vormt op het elektrodeoppervlak als gevolg van een reactie met de elektrolyt, waardoor de oplaadsnelheid bij koud weer afneemt. Dasgupta vergelijkt deze reactie met boter: je kunt het met een mes snijden, zowel warm als koud, maar als het koud is, is het veel harder. Als je snel door deze laag heen probeert te laden, wordt lithium afgezet op de anode. De lithiumcoating verhinderde dat de hele elektrode werd opgeladen, waardoor de energiecapaciteit van de batterij afnam.
De oplossing: onderzoekers hebben een manier gevonden om de vorming van deze oppervlaktelaag te voorkomen. Om dit te doen, coaten ze de batterij met een glasachtig materiaal van lithiumboraatcarbonaat van ongeveer 20 nanometer dik. Deze coating versnelt het opladen aanzienlijk bij koud weer. In combinatie met een speciaal behandelde elektrode laadden de testcellen 500 procent sneller op bij temperaturen onder nul.
- 2025-07-06 - Mirafiori-auto's op FIAT 500 Hybriddel – 5000 Tage tot Ende 2025
- 2025-07-05 - Een nieuwe Mark, die gedurende 60 jaar een nieuwe interpretatie heeft gegeven: "De Audi heeft een grote behoefte gehad."
- 2025-07-04 - 70.000 BMW-Elektronikauto's met Software-Hiba-Miatt
- 2025-07-03 - Een Hyundai Ioniq 6 N Dynamic vierde zijn debuut op het Goodwood Festival of Speed.
- 2025-07-02 - 510 LE met 50.000 km op de teller: gebruikte AMG V8-motor
- 2025-07-01 - Een VW-betiltja een baan eerste Sitzplatznutzung
- 2025-06-30 - Een Stellantis heeft een Hemi-V8-motor gevonden!
- 2025-06-28 - Een Kia Sportage Motorunk 53 weitere Kilometer (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - Voordat u 50 jaar lang een motorreparatie-apparaat kunt gebruiken
- 2025-06-26 - Opel Frontera: een comfortabelere gezins-SUV met Hellyel
