Een VW Multivan is een Californische Dubbeldekker met dubbele Hubraum
Volkswagen Bedrijfsvoertuigen introduceerde de geëlektrificeerde versies van de Multivan en California met een nieuw, vooruitstrevend plug-in hybride aandrijfsysteem met tweewielaandrijving. Het uiterst efficiënte systeem combineert de mogelijkheid om volledig elektrisch te rijden met een grote autonome actieradius en maximale tractie op diverse wegdekken. Het systeemvermogen van de plug-in hybride aandrijving bedraagt 180 kW (245 pk) en het hybridesysteem omvat de nieuwe hightech viercilindermotor 1.5 TSI evo2, de elektromotor op de vooras en een tweede tractie-elektrische aandrijfeenheid de wielen op de achteras. De twee elektromotoren worden aangedreven door een nieuwe lithium-ionbatterij met een energiecapaciteit van 19,7 kWh, die een volledig elektrische actieradius tot 95 kilometer mogelijk maakt voor de Multivan en tot 91 kilometer voor de California. De nieuwe Multivan eHybrid 4MOTION en California eHybrid 4MOTION zullen in 2025 in Bulgarije te bestellen zijn Kit ambreiaj Valeo pret.
Het plug-in hybride aandrijfsysteem van de tweede generatie verandert de iconische Multivan en de iconische California-camper praktisch in elektrische voertuigen voor de meeste dagelijkse taken en reizen. Tegelijkertijd, wanneer langere afstanden nodig zijn, maakt het uiterst efficiënte en zuinige aandrijfsysteem indruk met zijn grote gecombineerde actieradius met één lading van tank en accu.
Het plug-in hybride aandrijfsysteem van de Multivan en California is een compleet nieuwe ontwikkeling en vertegenwoordigt de tweede generatie eHybrid. In de nieuwe Multivan eHybrid 4MOTION en California eHybrid 4MOTION wordt een hightech benzinemotor met turbocompressorsysteem en de aanduiding 1.5 TSI evo2 gebruikt. De viercilindermotor ontwikkelt een maximaal vermogen van 130 kW (177 pk) en beschikt over tal van hightech features, zoals de VTG-turbocompressor (variabele turbinegeometrie), het uiterst efficiënte hogedrukbrandstofinjectiesysteem van 350 bar en als en met het niet minder efficiënte TSI-evo-brandstofproces. Op deze manier wordt een hoog niveau van energie-efficiëntie van de motor gegarandeerd, noodzakelijk voor een aanzienlijke vermindering van het brandstofverbruik en de emissies. De krachtige en zuinige benzinemotor wordt gecombineerd met een elektromotor van 85 kW (115 pk), die samen met de transmissie met dubbele koppeling (DSG) op de vooras in de plug-in hybride-eenheid is geïntegreerd.
De DSG-transmissie met fabrieksaanduiding DQ400e evo is speciaal ontworpen en verder verfijnd voor gebruik als onderdeel van het plug-in hybride aandrijfsysteem. Deze bijzondere inspanningen van de ingenieurs van Volkswagen Vans maken het mogelijk een nieuwe, nog efficiëntere managementstrategie voor de hybride aandrijving te implementeren. De derde technische hoofdmodule in de samenstelling van de nieuwe aandrijving is de tractie-elektromotor op de achteras met een torsieas. De elektromotor heeft een vermogen van 100 kW (136 pk) en is net als de elektromotor op de vooras een synchrone elektromotor met permanente magneten. Het gecombineerde systeemkoppel van de 1.5 TSI evo2-motor en elektrische aandrijvingen bedraagt 350 Nm en het maximale vermogen van het hybridesysteem is vanaf het moment van vertrek beschikbaar.
Een ander belangrijk onderdeel van de plug-in hybride aandrijving is de nieuwe hoogspanningsaccu. Met zijn capaciteit van 19,7 kWh biedt hij bijna tweemaal de netto energie-inhoud van de batterij die werd gebruikt in de vorige Multivan eHybrid met voorwielaandrijving.
Het nieuwe plug-in hybride aandrijfsysteem met dubbele aandrijving van de Multivan en California is het eerste in zijn soort binnen de Volkswagen Group en combineert voor het eerst de nieuwste generatie van het eHybrid-systeem op basis van het modulaire bouwplatform voor modellen met dwars geplaatste motoren (MQB) met extra, volledig elektrische achterasaandrijving. Het starten en rijden van de Multivan en California eHybrid 4MOTION vindt altijd plaats op een volledig elektrische aandrijving – zolang de buitentemperatuur niet lager is dan min 28 graden Celsius. Bij snelheden tot 65 km/u wordt de achterste elektromotor altijd ingeschakeld om de 'launch assist' van de vierwielaandrijving te leveren. Uiteraard is de elektrische aandrijving van de achteras ook beschikbaar als de accu leeg is: de elektriciteit die nodig is om de tractie-elektromotor van de achteras aan te drijven, wordt automatisch gegenereerd door de TSI-motor en de voorste elektromotor, die fungeert als generator. Om de energie-efficiëntie te verhogen en het verbruik en de emissies onder normale rijomstandigheden met voldoende tractie op de weg te verminderen, kan de elektromotor van de achteras door een speciaal elektronisch geregeld mechanisme automatisch worden losgekoppeld van de besturing van het hybridesysteem.
De nieuwe Multivan en California eHybrid 4MOTION kunnen zich voortbewegen op volledig elektrische tractie met een snelheid tot 130 km/u. Bij gebruik van de hybride modus bedraagt de maximumsnelheid van de nieuwe modellen 200 km/u.
Zowel de Multivan eHybrid 4MOTION als de California eHybrid 4MOTION bieden een volledig elektrisch stationair airconditioningsysteem dat kan worden gebruikt om het interieur van de bestelwagen en camper comfortabel te koelen, ventileren en verwarmen. Tegelijkertijd kan het airconditioningsysteem tijdens het opladen zowel elektriciteit uit de hoogspanningsaccu als uit een externe stroombron halen, waardoor voor vertrek een aangename binnentemperatuur in het passagierscompartiment wordt gegarandeerd.
- 2024-11-28 - Dinamikus is een ander karakter: de tweede versie van de Audi Q5 Sportback
- 2024-11-26 - Er is een oorlog gaande in Dakarra
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal en Carbon karosszériasötttel een Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Een Volvo die de XC90 activeert en nieuwe motoren gebruikt
- 2024-11-19 - Een Toyota-Klassz-Offroad-Konzept voor 2024 op de SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tøb – een Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Gebruikte combi Sterke en zwakke punten: Seat Leon ST
- 2024-11-18 - Von Ihrem Ford Courier: von űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Van onze Fiat Grande Panda: het is een pixel
- 2024-11-14 - 700 km Laureistung van de elektrische Peugeot E-3008-hoz
- 2024-11-14 - Een Peugeot heeft een technisch koelmodel
- 2024-11-14 - Een Renault Master is gebouwd in 2025 en is leverbaar sinds 2011
- 2024-11-14 - Viskeuze: als een Citroën een C4-gyel bátorottt is
- 2024-11-13 - Vissatekintő: pályamódósíszát az Opel Vectranál
- 2024-11-13 - Van de anderen Modellen van de VW Tayron: Schwarz, Minze en Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: een legendarische "Würfel", nur 5 Tage alt
- 2024-11-12 - Ook zou een E30 M3 een BMW zijn
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 – voor 50 jaar legendarisch
- 2024-11-12 - Jetzt "AUDI" met logo! Heb je een negy gyungonek?
- 2024-11-11 - Defekt: Jobb-Reparatur, nieuw of?
- 2024-11-11 - Een Porsche Macan weitere Versionen
- 2024-11-07 - Onze BMW M2: Der 460-Zoll-M4-Motor is 14,9 Zoll lang
- 2024-11-07 - Is de 7-euro-markt een benzine?
- 2024-11-07 - Rückblick: Seat Altea – perfecte vorm?
- 2024-11-06 - Vor 50 Jahren wurde een Mercedes-Benz met legendarische 5-Jährigen
- 2024-11-06 - Citroën zette de toekomstige voorganger C5 Aircross vor
- 2024-11-06 - Een Peugeot-beggarhetöbbé-tektsi-kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Is het een Amerikaanse 6,2-liter-V8-auto met motorbesturing?
- 2024-11-05 - Een VW-Auto hoed keine Alternative gefunden
- 2024-11-05 - De nieuwe Audi A5: een meesterwerk van verborgen elegantie (VIDEO)
- 2024-11-04 - De Mercedes CLA en de Geely-Kauffirma zijn nooit meer in der Lage, ze worden gebruikt
- 2024-11-04 - De meeste Abarth-Fahrer heeft nog nooit zo'n Spaß-gemacht gehad
- 2024-11-01 - Een Volvo-chauffeursmanagementsysteem – 2024 een van de beste uitvindingen
- 2024-11-01 - Vissatikaske: Ford Focus II – een radicale wandeling gedurende 20 jaar
- 2024-10-30 - Een Hyundai verfügt een nieuwe auto met elektrische SUV IONIQ 9-El
- 2024-10-30 - Az Audi schließt das Werk in Brüssel
- 2024-10-29 - Een Stellantis-Akku met nieuwe elektronica voor de Dodge Charger Daytona is beschikbaar
- 2024-10-29 - Een Skoda-model met Fabiát-lenkrad moet nu een nieuwe versie maken
- 2024-10-28 - Ein Renault presenteert een CLIO-t en een ZOE-t op 10. Renault-Festival
- 2024-10-28 - Unser Golf GTI Clubsport S: Olyan hoed voor 40 dagen gespielt!
- 2024-10-28 - Een Tiguan kiest voor een Golfot met een helyrol
- 2024-10-26 - Een dízel reneszánsza a G-szátnában a past II Future-ban in limitierter Auflage
- 2024-10-26 - Een 5-Millionen-Auto-Toyota-Auto ist von Uygéske Kingdomsban getroffen
- 2024-10-26 - Een Jeep-Bestellung voor de Avenger 4xe is een exclusieve The North Face Edition
- 2024-10-25 - Gebrauchte Luxuslimousine: BMW 7er-Serie (F01)
- 2024-10-25 - De kleinere M235 Gran Coupé wordt vervangen door een boogvormige constructie
- 2024-10-25 - Dus Nebel kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - Een Volkswagen Jetta GLI 40. Een voorbeeld van een Amerikaanse GTI: een Amerikaanse GTI
- 2024-10-24 - De driftmodus bedraagt 270 km/u en wordt bereikt door de Golf R-hez erreicht
- 2024-10-24 - Voor 10 Tagen Autonomie 120.000 km relatief? Volwaardig!
- 2024-10-23 - Een Hyundai heeft een enorm display
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): Familienezept Spanyországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: een andere klassieker – de eerste Schritt
- 2024-10-22 - Gebrauchte Luxuslimousine: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - Dacia heeft officieel de grootste SUV op de markt gebracht
- 2024-10-22 - De Alfa Romeo Junior debuteerde tegelijkertijd met Parisban en Szófiában
- 2024-10-21 - Is het een Mercedes E500?
- 2024-10-21 - 100.000 km in een BMW M3-Mal: is dit een goed idee? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: Gebrauchtwagen
- 2024-10-20 - De nieuwe Land Cruiser aus dem Jahr 2024 debuteerde
- 2024-03-02 - Ruitenwissers - Zijn ze voor vervanging? Soorten en hoe te kiezen?
- 2024-01-20 - Remblokken - Toepassing, types, reparaties en vragen - België