Een VW kiest voor Amaroko – of Ford
De tweede generatie Amarok zal vanaf 2023 in Europa verkrijgbaar zijn, in samenwerking met Ford. Zuid-Amerika krijgt echter een apart model dat uitsluitend door VW is ontwikkeld semnalizare van wezel pret stanga si dreapta.

VW werkt aan een opvolger van de Amarok. Het nieuwe model zal naar verwachting in 2027 op de markt komen. Maar nog niet in Europa. De nieuwe pick-up wordt speciaal voor Zuid-Amerika ontwikkeld. Bij de aankondiging van de nieuwe generatie van de pick-up heeft VW een schets gepubliceerd die laat zien hoe het voertuig er in de toekomst uit zal zien. Op het eerste gezicht is het duidelijk: het basisontwerp dat we van VW kennen, is behouden.
Futuristische lichtsignatuur
Het ontwerp ziet er veel futuristischer en agressiever uit dan dat van de huidige Amarok. De nieuwe lichtsignatuur trekt meteen de aandacht. VW is van plan om indrukwekkende LED-strips te gebruiken voor de opvolger van de Amarok in Zuid-Amerika.
Ze omringen het logo op de voorkant en lijken op lichter materiaal te zijn geplaatst. Daardoor lijken de LED-strips nog breder en ontstaat de indruk van één brede strook, onderbroken door het logo. Het embleem zelf lijkt niet verlicht.
Daarboven zie je twee smalle ledstrips, ongeveer even lang als de koplampen van de oudere versies. Bovendien zijn ze gemonteerd op een lichtere sierlijst die over de gehele breedte van de voorkant loopt. De koplampen zitten blijkbaar verborgen in vrij diepe, rechthoekige uitsparingen onder de twee lichtstroken.
Met ongeverfd pantser
Het raster is tussen hen zichtbaar. Omsloten door twee brede, donkere strepen. De bumper lijkt niet geverfd te zijn. De motorkap is voorzien van indrukwekkende uitsteeksels die zich over de gehele lengte uitstrekken. Dit detail zal waarschijnlijk niet in de productieversie voorkomen. De gehele carrosserie is voorzien van beschermende bekleding en de klassieke deurgrepen benadrukken het design van de lichte bedrijfswagen.
VW heeft nog geen informatie vrijgegeven over de technologie van de nieuwe Amarok. Wij gaan er echter van uit dat het model voor Zuid-Amerika een klassiek frame blijft hebben en wordt aangedreven door conventionele verbrandingsmotoren.
- 2025-07-14 - Roemeniëából Görögországba elektronische autoval: mennyibe kerül?
- 2025-07-13 - Extreme Tuning is een Carpointtól voor een Dacia Bigsterhez
- 2025-07-12 - Renault Boreal – de nieuwe Dacia Bigster uit Europa is de eerste
- 2025-07-11 - Visszaseekke: Eladó Alfa Romeo en Maserati?
- 2025-07-10 - Voor 40 jaar debuteerde het als de eerste Diesel-Jeep
- 2025-07-09 - Dacia 1325 Liberta: von der Felswand aus gesehen
- 2025-07-08 - Een 45-jähriger Vater von Polonez
- 2025-07-07 - 7-Familiemodel van Opel: een Rüsselsheimi-Családmodellek
- 2025-07-06 - Mirafiori-auto's op FIAT 500 Hybriddel – 5000 Tage tot Ende 2025
- 2025-07-05 - Een nieuwe Mark, die gedurende 60 jaar een nieuwe interpretatie heeft gegeven: "De Audi heeft een grote behoefte gehad."
