Een Volvo die de XC90 activeert en nieuwe motoren gebruikt
De nieuwste generatie van de Volvo XC90 is al geruime tijd op de markt: de grote SUV staat sinds 2015 bij de dealers. De eerste facelift van het model vond plaats in 2019. Nu vernieuwt Volvo de tweede generatie van de XC90 voor de tweede keer. Je herkent de facelift op het eerste gezicht, doordat de veranderingen aan de voorzijde zichtbaar zijn. Wat meteen in het oog springt is de nieuwe, bredere radiatorgrille. Het hele web bestaat uit diagonale strepen die in het midden van richting veranderen. De kenmerkende smallere koplampen in de vorm van een ligfietsletter "T" lijken op het elektrische broertje van het EX90-model magazin de piese Volvo.

De verbeteringen zijn echter niet alleen visueel, maar ook technisch: de koplampen zijn gebaseerd op matrix-LED-technologie. De bumper en de onderste luchtinlaten hebben nu een strakker ontwerp. Aan de achterzijde wil Volvo een modernere look creëren met donkerdere achterlichten. Het strakkere exterieurdesign wordt voortgezet in het interieur, dat er netter en moderner uitziet. Het centrale scherm is met 11,2 inch groter dan zijn voorganger (9 inch). Net als bij zijn andere modellen houdt Volvo vast aan het portretweergaveformaat. Het nieuwe display moet een hogere resolutie bieden en sneller reageren op aanraakopdrachten. Maar Volvo heeft niet all-in gegaan op het gebied van de aanraakbediening. Net als vóór de facelift zijn er snelkeuzeknoppen en een draaischakelaar onder het display. De digitale snelheidsmeter is nog steeds 12,3 inch groot. Zoals gebruikelijk bij een facelift zijn er nieuwe materialen aan het interieur toegevoegd. Het oppervlak van het instrumentenpaneel weerspiegelt de textuur van de stoelbekleding (die nu ook een visgraatmotief kan hebben).
Volvo verkleint het aanbod aan aandrijflijnen. De XC90 zal verkrijgbaar zijn als 'mild hybrid' met 250 pk benzine en als plug-in hybride. De tweede variant genereert 310 "paarden" uit de 2-liter benzinemotor en 145 uit de elektromotor. De actieradius van maximaal 72 km geheel op elektriciteit is hetzelfde als voorheen. In beide gevallen zorgt een automatische transmissie met 8 versnellingen voor de overdracht van het vermogen naar de wielen. Volvo biedt vanaf april 2024 geen diesels meer aan, en het benzinemodel met 300 pk. (B6) is niet langer beschikbaar.
- 2025-05-19 - Audi RS 4 egy szófiai garázs áráért
- 2025-05-18 - Een Renault Symbioz is al beschikbaar in een hybride versie
- 2025-05-17 - Mansory Pugnator Tricolore: Hangolt Ferrari Purosangue
- 2025-05-16 - A3 slechte wegen (TESZT)
- 2025-05-15 - Peugeot 604: een Luxus-"Oroszlánkölyök" voor 50 Tagen
- 2025-05-14 - Gebrauchtes BMW-model: BMW X4
- 2025-05-13 - Een Kia EV9 is goed uitgerust
- 2025-05-12 - Megkezdődik en járdaszéli tälltäállomások mŏsfáðurássa
- 2025-05-10 - Is uw elektrische Vitara – uw ervaring? (TESZT)
- 2025-05-09 - Ford Mustang 1971-1973: een Nagy Fenevad
